Моят автомобил.

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Достатъчно е след модела да пише STI...
Аха - ясно. Ама не бях ли и там доста варианти според годината на производство и вида на скоростната кутия?
Както и да е, де. Аз си мислих за нещо по-обемисто.
 

lynx

Редовен Потребител
Рачо, там дето ще ида с Нива, с мерцедеса не мож се качи. Не случайно повечето бедни Троянци карат компактни и леки тунинговани джипки като Витара. Нивата че е кенеф кенеф е. Не е з шосе. За баира става, но доста се чупи. Цената е безумно висока за тях. По добре Витара.
Оги, аз не го съветвам да си купува МерцИдес.
Има различни финансово приемливи варианти, Витарката е един от тях.
Тя е много лека, може дори и на плажа до водата да се кара без опастност да се окопаеш до огледалата :p
С 3 дена тренировки из Бонсовите калища ще се научи да излиза от кофти терени.
 

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
На плажа може и с Пасат 4motion.Пробвано в Гърция(Керамоти) яд ме е че не щракнах една снимка как стои на 2 метра от водата.Дори тогава нарочно спрях на мекия пясък да го пробвам дали ще тръгне нормално и дали няма да се зарови в пясъка ЕСП или по скоро АСР-а не ми дадоха да се окопая.Не казвам че пасата е вариянт защото е много нисък и доста места му идват туу мъч офроуд.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ами вземи тогава по-дълго въже да има за Неделя, че който позакъса на поляната да го вадиш.
Сигурно ще е подгизнала доста.
 

scandalo

Редовен Потребител
ФТКС
Аз сега си ходя за риба с Ауди а3 куатро, но то тва куатро си е за пътя не е за кал. На р.Искър случайно я окопах до регистрационния номер :). Влязох в коритото на реката където е било преди месец, а то в началото твърдо и 2м натам тиня беше яко ма добре, че има добри хора та един пичага ме издърпа с някаква сериозна джипка. Та куатрото на а3 не е лошо стига да не ляга по корем, а тя е много ниска и не и беше трудно да легне по корем и бяхме до там. Тествах го в голям калищак е така за кефа спирам и тръгвам без никакви проблеми със гуми за мъгла ==> трагични.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Легнеш ли по корем и 16Х16 да си, отърване няма. В такива случаи е важно задкормилното устройство и гумите (за кал). А, и да не си сам!
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
Легнеш ли по корем и 16Х16 да си, отърване няма. В такива случаи е важно задкормилното устройство и гумите (за кал). А, и да не си сам!
И да не забравяме добрата стара лебедка и метален кол :cheers:
 

andi

Редовен Потребител
За сметка на това има някои модели, които са с 3 лсд-та и възможност да променяш съотношението на междинния. Само ниския клирънс им пречи да са добри оффроуди, но пък кефа да ги караш и по пътищата е за насиране..........

Минах почти 400 000 км с стария Голф Синхро - с 3 виско муфи и 20+см клирънс . Няма съвременен СУВ с всичките си електроники да може да му стъпи по проходимост . Няма нищо по добро от механичните блокажи .
 

venciru

Редовен Потребител
И да не забравяме добрата стара лебедка и метален кол :cheers:
При OFF ROAD се ползва котва, а не метален кол.
images

И честно казано за 4500лв. може да се вземе Паджеро, но не и запазено.
Нивата освен че е много проходима машина за мазохисти си има и други плюсове, споменати в OFF ROAD форума. Като например, че се запознаваш с много нови хора, всичките автомонтьори....................Мнението не е мое!
Темата от която започна всичко също не е написана от много компетентен човек. Просто е копнал от тук- от там инфо. Който иска по- точни и мнения и такива от първа ръка - гореспоменатия форум.
 
Последна промяна:

barbaron

Редовен Потребител
металния кол е многофункционален... ако са 2 метални кола е още по-добре... не говорим за арматурно желязо разбира се! Ама за подробности се чете гореспоменатия сайт.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Автомобилите с,които минаваш на всякъде Не можеш да ги караш всякога,ГЪЗарията и ПРОходимоста са обратно-пропорционални!
п.с
мОЖЕ И ДА ГРЕША...
 
Последна промяна:

old shatterhand

Потребител
Рачо, там дето ще ида с Нива, с мерцедеса не мож се качи. Не случайно повечето бедни Троянци карат компактни и леки тунинговани джипки като Витара. Нивата че е кенеф кенеф е. Не е з шосе. За баира става, но доста се чупи. Цената е безумно висока за тях. По добре Витара.

Sent from my A850S using Tapatalk
Витарите са страшен гнилоч, нещо като японския Опел и освен ниската цена и тегло, други предимства нямат. Мда, проходими са , мда масови са, но са далеч от офф роуд машини. Мерджан освен Г класа къса база , всичко останало с думата офф роуд в едно изречение е грешка.
Аха - ясно. Ама не бях ли и там доста варианти според годината на производство и вида на скоростната кутия?
Както и да е, де. Аз си мислих за нещо по-обемисто.
При Субару магията е в автоматичната кутия, която след 2002ра има радикални подобрения, като мотора трябва да е над 2.5 иначе кутията при 2.0 е друга. Като цяло Субару е не лош автомобил, но пред вид че има Лансер с нормален мотор, не виждам смисъл от мъченията с техните боксери.
Аз сега си ходя за риба с Ауди а3 куатро, но то тва куатро си е за пътя не е за кал. На р.Искър случайно я окопах до регистрационния номер :). Влязох в коритото на реката където е било преди месец, а то в началото твърдо и 2м натам тиня беше яко ма добре, че има добри хора та един пичага ме издърпа с някаква сериозна джипка. Та куатрото на а3 не е лошо стига да не ляга по корем, а тя е много ниска и не и беше трудно да легне по корем и бяхме до там. Тествах го в голям калищак е така за кефа спирам и тръгвам без никакви проблеми със гуми за мъгла ==> трагични.
При А3 , както и Волво, Шкода , ФВ (без 5 и 5.5 които са с торсен) се ползва Халдекс диференциал, който в първите версии работи при нужда (on demand ) и няма много общо с истинското куатро, в по-късните версии вече има постоянно предаване на малък процент въртящ момент, който при пробуксуване се увеличава драстично. Така системата се приближава доста до истинско куатро с торсен. Също така и в повечето случаи ESP, работи като убиец на AWD , понеже работи като система за стабилизация, която в тежки условия просто ви помага да затънете...
Като цяло при оффроуд и всякакви тежки условия, най-голямо значение има теглото на автомобила и после гумите и задкормилното устройство.
Това дългото обяснение за 4х4 , AWD и т.н. е малко като за първи клас, но за напълно незапознати върши работа.
Дори с А6/100 съм оставял замислен един чичко с Лада Нива, който беше спрял да и слага вериги, преди да си качи баира към у тях, около 350метра и доста сериозен наклон с настилка от бетонни блокчета.
Ето нещo интересно.

 

mdinkov

Редовен Потребител
Внаще очилища и грамотика не се преподава.
Аз имам подарена тройка по граматика , но не се изказвам като вещ в тази област както прават хората с подарена тройка по физика
( нямам в предвид коментарите за 4х4 по нагоре а шофьорския форклор като цяло )
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
За Г класата немоха да се съглася. Мои познат е един от оргабизаторите на офроуд състезания в европа и България. Разполага с достаръчно финанси да си позволи каквато кола иска и доста времес емъчи да направи една Г класа за офроуд и най накрая я смени с паджеро 3 със много доработки и каза това е класи над мерцедеса. Занимава се с подготовка на одроуд автомобили
 

bgbul

Редовен Потребител
Тази тема е интересна и стана още по-забавна с 4х4 идеологията.
Всяко крайно мнение без значение за хвалене или плюене на дадена марка и система на задвижване е глупаво и излишно, ненужно. Все едно да плюеш другите, дето харесват различното от теб. Смешния си ти в такива случаи, а не другите. Затова , колеги пестете си крайните мнения.
Който иска може да си споделя натрупания опит, но да създава предубеждения е смешно. Има различни класове джипове и те не са за баламурниците, а за потребители с различни нужди. Един търси паркетник за мацките, друг трябва да тегли колесар с лодка или каравана, трети трябва да кара цистерна за поливане на средата на блок от 1000 декара. Нуждата определя големината и силата.
Това, че някой си купува джип, тунингова го с лифт, блокажи и лебедки за 5-10 бона и никога не ходи с него в гората на офроуд си е вече гъзария (за околните) и глупост за тези, дето всеки ден са в гората или по калищата.
Не ми се споменават марки, но всеки джип е пригоден фабрично да преодолява средно ниво трудности , а в майсторски ръце доста по-високо ниво трудности. Освен това, ако няма бавни скорости е излишно въобще да има дискусия за проходимост. Това е горе-долу като в стрелбата. Средното ниво лесно се достига, но с пружинка няма как да отидеш на състезание. Хубава тема!
 

barbaron

Редовен Потребител
""Като цяло при оффроуд и всякакви тежки условия, най-голямо значение има теглото на автомобила и после гумите и задкормилното устройство.""

Коментиращия за да изказва подобно мнение, явно не е офроудвал никога ами е гледал видео и е чел нелепи коментари по форумите за това как се кара извън пътя... като кучето и касаплъка - гледаме и много знаем, ама не можем...
 

venciru

Редовен Потребител
На мен ли само последните N на брой постове ми напомнят постнатите тук теми от форуми с друга насоченост в които се коментира ВО? Освен да станем за смях в специализираните форуми, друго няма да се случи.
На мой приятел това , от приятел чух онова, Гегите били боклук и не ставали за offroad и т.н., а после доказвай че нямаш сестра..... Както със една -две - три срелби стрелец не се става (то и след 100 някои не стават, като мен например), така и с едно-две-три покарвания в махалата на нещо джипоподобно, за возене да не говорим, OFFROAD-ажия не се става, па камо ли разбирач. Така се случи, че за 5 г. смених 2 джипа и си ги джиткам насам натам. Поназнайвам и понаучих това - онова, но ОFFROAD - аджия НЕ СЪМ, както и НЕ СЪМ спец в тази област.
Че то татко може, то и аз мога, ама козата си сака пръч!
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Мдаааа, и аз до сега бях заедно с републиканския за тази година на истински офф(където и пеша не би тръгнал да минава човек, който е ходил да ги гледа знае по какви дерета и сокаци се навират) ама не си говорхме кой е "най-джип" и кой не е. Такива теми са само лакардийски. Според него: Основното нещо е да знаеш възможностите на машината, да знаеш как може да ги подобриш и как да я дооборудваш, да се научиш после да я караш и най-важното, да не те е страх да се изкаляш.;)
 
Последна промяна:
Нагоре