Моят автомобил.

Dominus

Редовен Потребител
От много време си измъчвам душата и днес вече успях да измисля технологията с соято да изшлайфам леглото на контролния клапан на comman rail инжектор 1-2 поколение. Гладкост огледало. Утре е на тест.
967856a63b17bc9dd747038f0a270bed.jpg

За пореден път се убеждавам, че човек не бива да се предава. Всичко се случва в един момент.
 

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
Браво Павка майстор си.:bravo:
А да питам в една друга тема беше пуснал една две снимки на една турбина и едни втулки,какво стана с нея надува ли под някой капак в момента,демек успешен ли беше ремонта?
 

Dominus

Редовен Потребител
Работи от няколко месеца и все още, макар че беше буквално за боклука.
На въпросната турбина и шлайфах оста щото беше много изядена. Правих и втулки и два сегмента.


Между другото не знам някой разглеждал ли е такъв инжектор как работи, но това си е буквално пиф-паф клапан. В този отвор лежи една съчма притисната от пружина. Елетромагнита я повдига около 40 микрона и освобождава налягането върху плунжера, който от своя страна се повдига с две десети и през рапръскача минава гориво. Много просто устройство и започват да ми се въртят в главата едни идеи за такъв клапан.
 
Последна промяна:

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
Че и налягането там е доста по голямо от нашите пушкала.;)

Павка питах те за турбината понеже няма много майстори в Бг на такава техника и не всеки се хваща да прави нещо такова.Браво още веднъж за майсторлъка.
 

Dominus

Редовен Потребител
Не е баш така. Напоследък бая турбоработилници се навъдиха. Турбините са страшно тъпа история. Там задължително е динамичното балансиране и в общи линии така наречените майстори имат по някоя машина за баланс, купуват ремонтни комплекти от великобритания, например мелет, сменят износените компоненти, балансират и ти дерат кожата. За един ремонт искат повече отколкото струва ново ядро. България е все пак.
 

Dominus

Редовен Потребител
Ето как горивото ерозира метала. Там където е лежала съчмичката се е случила ерозията и вече не може да затваря добре контролния клапан.
 

Attachments

  • IMAG1619.jpg
    IMAG1619.jpg
    74.8 KB · Прегледи: 69
Последна промяна:

scandalo

Редовен Потребител
ФТКС
Една хубава тема която копнах от нета :).
Що е то 4x4?

Аман от "компетентни" хора, казвам ви! Знаят, обясняват, спорят всезнайковци, вярват си, а най-кофти е, че и други им вярват. Затова нека дам един малък, не толкова компетентен, урок на тема "що е то 4х4".

Всезнайко знае, че 4х2 са нормалните коли (общо четири колела, от които 2 са движещи), а 4х4 означава, че и четирите колела са движещи. И знанията свършват дотам. А половината истина нали знаете какво е?

А ето и малко повече от половината истина - това, че на колата пише "4x4" не задължително означава, че карате с четири задвижващи колела. Още повече - понякога НЕ трябва да карате с четири задвижващи колела освен ако не искате да си бракувате диференциала. Това например са колите от първия тип от изброените по-долу:

Part-Time 4WD: Това са джипове, които обикновено (и задължително) на нормален път трябва да се карат като 4x2. Причината за това е, че превключването в режим 4x4 става без междуосев диференциал, т.е. има еднакво натоварване към двата моста. Този режим е само и единствено за тежък offroad, защото действа подобно на блокиран междуосев диференциал при full time джиповете! На асфалт - просто прецаквате трансмисията и после плачете. С други думи - с такава кола вие в 99% от времето не сте 4х4. Запомнете го. Някои имат "бавни скорости", което е хубава екстра. Типични представители на Part-Time 4WD:

* УАЗ - повечето или всички модели (търсете с редуктурен мост)
* Chevy Blazer/GMC Jimmy
* Dodge Durango (стандартно оборудване)
* Dodge RAM
* Ford F-сериите
* Ford Ranger
* Honda Passport / Isuzu Rodeo
* Jeep Cherokee (стандартно оборудване)
* Jeep Comanche
* Jeep Liberty
* Jeep Wrangler
* Land Rover серии 1, 2 и 3
* Mitsubishi Montero Sport
* Mitsubishi Raider
* Mercedes G-class W460/461 (старите)
* Nissan Armada
* Nissan Pathfinder
* Nissan Patrol
* Nissan Titan
* Nissan Terrano II
* Nissan Xterra
* Suzuki Equator
* Suzuki Samurai
* Suzuki Sidekick
* Suzuki Vitara / Grand Vitara
* Toyota 4-Runner
* Toyota Tacoma
* Toyota Tundra TRD
* Toyota FJ Cruiser

Automatic Four-Wheel Drive (A4WD): Това са електронни екстри, които целят да ви вземат парите и да ви оставят в калта (мое лично мнение). Наричат ги "умните part-time 4x4". Тези коли си карат 4x2 през цялото време и само при буксуване компютърът автоматично предава движение и към четирите колела (подобно или същото както на part time). Естествено можете сами да се досетите, че при почти всички случаи това се случва когато вече е прекалено късно. Така впрочем е с всичко, което мисли вместо вас - виждате окромна кал пред вас, какво ще направите? Ясно е какво - ще си включите блокажа. Само, че не - някой ви е взел парите и ви е казал "пич не се притеснявай, той сам ще си се включи". Влизате в калта, затъвате и... вече най-вероятно е късно за каквото и да е действие. Честита електронна покупка! Освен в сняг не виждам къде може да има приложение, но дори там не виждам защо трябва да се дадат пари за нещо, което може да се направи с механично лостче. Ето типични представители на A4WD:

* Acura SLX / Isuzu Trooper
* Chevy Tahoe / Yukon / Suburban
* Ford Explorer/ Mercury Mountaineer
* Ford Expedition/Lincoln Navigator
* Infinity QX-4
* Porsche Cayenne
* Suzuki SX4 Crossover (това не е джип)
* Toyota Highlander

Street 4x4: Тук си признавам, че не съм запознат, но доколкото съм чувал - това са 4x4 машини, които нямат никакво блокиране на диференциал. С други думи - Пунта Мара! Едното колело да ви забуксува и адиос амигос - честито закъсване. Но може и да бъркам. Ето списък с печеливши притежатели:

* BMW X5
* Cadillac Escalade
* Chrysler 300C
* Dodge Durango
* Ford Explorer / Mountaineer
* Jeep Grand Cherokee (стандартно оборудване)

All-Wheel Drive (AWD): Перманентни 4х4 машини без бавни скорости. Обикновено (може би даже винаги) се продават с автоматични скорости. Напичат ги "бързите 4х4" и обикновено не са джипове, а SUV (сиреч спортни с джипов външен вид). Понякога имат възможност и за превключване на 4x2 (уж икономия). Не са подходящи за всякакъв вид offroad, защото често може да ви се наложи да карате бавно и внимателно, а не да препускате като луди. Ето типични представители:

* Honda CR-V
* Lexus RX300
* Nissan X-Trail
* Oldsmobile Bravada (не е джип)
* Subaru Forester
* Subaru Legacy
* Toyota RAV4

Full-Time 4WD - Ето това са колите, които имат всички нужни екстри за offroad. Някои имат блокажи на преден и/или заден диференциал (много рядко), някои имат блокаж само на междуосев диференциал (почти винаги), всички имат бързи и бавни скорости. Не е изключено да има и такива, които могат да превключват само на задно, само на предно предаване и т.н. - в общи линии малко излишни екстри, които някакви митове твърдят, че се пести гориво и намаляват шума. Може и да е вярно - не съм убеден (нека някой се изкаже по въпроса). Ето типични представители:

* Лада Нива (перманентно 4x4)
* Ford Expedition (с превключване на 4x2)
* GMC Yukon (с превключване на 4x2)
* GMC Suburban (с превключване на 4x2)
* Jeep Grand Cherokee (с превключване на 4x2 и/или блокаж като "екстри")
* Land Rover Discovery (перманентно 4x4)
* Land Rover Defender (перманентно 4x4)
* Lexus LX470 (перманентно 4x4)
* Mercedes M-класа (перманентно 4x4, на offroad се разпадат)
* Mercedes G-class W463 (новите)
* Mitsubishi Montero (НЕ sport)
* Mitsubishi Pajero (с превключване на 4x2; бавните скорости са със задължително блокиран диференциал).
* Porsche Cayenne GTS Prestige 4WD (с това НЕ излизайте никога на offroad ако не сте готови да оставите колата си завинаги в гората)
* Range Rover (перманентно 4х4, но внимавайте с екстрите му)
* Toyota / Lexus Land Cruiser

Блокажи на диференциали: Ще трябва да им обърна специално внимание. Първо и най-важно правило - дори full time 4x4 без блокаж на диференциал/и няма почти никаква разлика в сравнение с 4x2. Съвсем спокойно можете да видите който и да е автомобил 4x4 (без тези с автоматични блокажи), на който му буксува само едната гума и не може да помръдне. Ето защо:

Диференциалът служи за разпределяне на движещата сила между двете колела. Когато колата завива, външното колело описва окръжност с по-голям радиус, тоест се движи повече. Когато едното колело забуксува, то диференциалът предава цялата сила на него и така другото не помръдва.

Автомобилите 4x2 имат само един диференциал - на движещите колела. Автомобилите 4x4 имат два (part time) или три диференциала (full time). Два от тях са на преден и заден мост (осеви диференциали). Третият (ако го има) се нарича "междуосев" и се използва за предаване на движението между предния и задния мост. Това е така, защото автомобилите имат само един двигател. По същата причина, по която от примера външното колело изминава по-голям път на завой от вътрешното, е съвсем нормално да има ситуации, при които задните колела изминават по-кратко разстояние от предните и обратно. Поради тази причина междуосевия диференциал разпределя задвижването между двата моста, а от там осевите диференциали го разпределят между колелата си. Затова full time 4x4 се оскъпява много като технология!

Почти всички full time 4x4 автомобили както казах имат блокиране само на междуосевия диференциал. Блокирането означава, че едно желязце "зацепва" вътре диференциала и той вече разпределя едно и също движение напред и назад. С други думи можете спокойно да видите такъв джип, на който буксуват две колела едновременно (предно и задно), а другите две симетрични стоят неподвижни. Това обаче рядко ще го видите в града - обикновено се случва на полето, в
гората или в някоя снежна преспа. Може да стане и на ледена пързалка за зимни кънки или добре заледена Софийска улица с много голям наклон. Що се отнася до part time джиповете - при тях когато се включи предния мост, положението е същото както при full time джип с блокиран диференциал.

За "пълни блокажи" говорим когато освен междуосев може да се блокира и заден (най-често), а понякога и дори преден диференциал. Така, за да закъса колата, буксуващи гуми трябва да са 3 или съответно 4. Подобни ситуации се случват изключително рядко - само в изключително тежки терени. Обикновено ако се е стигнало до нужда от пълни блокажи, то най-вероятно ще ви трябва лебедка или трактор за спасителна операция. Изключение правят наистина добрите шофьори, които са майстори на offroad - пълните блокажи са именно за тях. В същия момент "компетентни" потребители както казах в началото колкото искате. Поради тази причина производителите много рядко оборудват колите с пълни блокажи. Обикновено се продават като скъпа екстра...

Именно заради "компетентните" потребители, които са си взели "джип", за да се фукат се правят и автомобили с автоматични блокажи, автоматични скорости и други автоматични "мисли вместо мен" екстри. Хубаво, искаш 4x4 - дай си парите. Само, че няма да ви дадем да пипате лостчетата сами, защото имате две леви ръце и мозък на блондинка! Не щем да ви ремонтираме простотиите. Не, че не са удобство за града (особено зимна София), но определено не са предимство за offroad.

И накрая - не вярвайте на "компетентните" хора, особено ако карате някоя от масовите "part time 4x4", които превключват ръчно в режим 4x4. В режим 4х4 това означава, че все едно карате с блокиран междуосев диференциал (те нямат такъв, т.е. имаме директна връзка между преден и заден мост). Точно когато излезете на черен път ще има най-големи разлики между мостовете. Затова включвайте предния само, когато забуксувате или когато видите, че предстои тежка ситуация!

Карането по асфалт или без нужда с блокиран/и диференциали ще навреди на вашето финансово състояние! Това важи за абсолютно всички 4x4 автомобили, които имат блокажи!

Обобщение:

Full-time 4x4 с пълни блокажи: Да, това е истинското 4x4 за тежък offroad и всякакви ситуации! Да се ползва само от разбиращи и мислещи хора обаче! Няма нищо по-опасно например от безмозъчна мутра бързаща към ски курорт с 80км/ч и "натиснал всички копчета за всеки случай, че теренът е заледен"!!!

Full-time 4x4 само с междуосев блокаж: Истинско 4x4, става за всякакъв offroad (дори тежък)! В някои тежки ситуации излизат много по-трудно от part-time 4x4, но в общ план и масовия случай са по-добрия избор.

Part-time 4x4: Стават за всякакъв offroad. Ако карате part-time джип - научете се първо как работи и след това няма да давате абсурден акъл като "включвам предния мост когато паркирам", "включвам предния мост на бордюри", "включвам 4х4 по асфалта има заледено" и т.н. НЕ, НЕ, НЕ и пак НЕ!

AWD: Не са препоръчителни за всякакъв offroad - не всички терени са подходящи за тях. Иначе са достатъчно добри - имат си блокаж/и, перманентно 4x4 са... Просто са леко бързички :)

A4WD - Добри са за магистрала, може да ви изкара от заледена улица... и толкоз. На offroad терен обикновено първо закъсвате и чак тогава компютъра сработва. За тежък терен тези машини са трагедия. При всички случаи part-time 4x4 е по-добре!

Street 4x4 - Най-вероятно сте си дали парите на вятъра. 4x4 без блокажи е напълно безсмислено и е скъп еквивалент на обикновен 4x2...
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Интересна и безкрайна тема са автомобилите 4Х4 . В общи линии, ама най-общи, пича е прав. Но може да понесе малко критики;). Най-малкото, моделите на Субару с механични ск. кутии и без турбини (импреса, легаси, аутбек, форестър) до 2009 са с бавни скорости. Изключения правят няколко модификации на импреса. Е, бавните не са като на големите джипки, но си вършат добра работа.
Трудно някой може да има претенции за разбирач, защото се изискват сериозни инженерни познания по темата.
Предвид техническите си познания, доколкото мога ползвам този източник - http://www.awdwiki.com/en/home/
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Изключения правят няколко модификации на импреса.
За сметка на това има някои модели, които са с 3 лсд-та и възможност да променяш съотношението на междинния. Само ниския клирънс им пречи да са добри оффроуди, но пък кефа да ги караш и по пътищата е за насиране..........
 

Dominus

Редовен Потребител
Не съм любител на подобни машини и офроуда не ме влече, но съм впечатлен от проходимоста на нивата. Карал съм лада-нива в кал до колене и излиза, а калта отзад е като изрязана. Ако беше малко по-издържлива и малко по-комфортно пипната грешка няма да има.
 

scandalo

Редовен Потребител
ФТКС
Нивата със хубави гуми за ла...на опс за кал и подходящо окачване я дават много сериозна джипка. Аз се зачетох, че като гледам за риба и стрелба с лека кола не е много оферта. Гледам ги тея ниви около 3000 - 5000лв те като истинска кола цените :). Ма ще видим да забогатеем пък ще вземем нещо да си ходя по паланките.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
От близо 5 г. карам служебна нива във всякакви условия.
Който иска да си вземе и 10 ниви! Това е антиавтомобил!!!
Нещо като да искаш ПЦП и да си вземеш хасан.
Без лоши чувства към притежателите на хатсан.

За сметка на това има някои модели, които са с 3 лсд-та и възможност да променяш съотношението на междинния. Само ниския клирънс им пречи да са добри оффроуди, но пък кефа да ги караш и по пътищата е за насиране..........
Я подскажи кои са тия с 3 лсд-та, защото наближава време за смяна!
 

lynx

Редовен Потребител
Нивата със хубави гуми за ла...на опс за кал и подходящо окачване я дават много сериозна джипка. Аз се зачетох, че като гледам за риба и стрелба с лека кола не е много оферта. Гледам ги тея ниви около 3000 - 5000лв те като истинска кола цените :). Ма ще видим да забогатеем пък ще вземем нещо да си ходя по паланките.
Румба, ако имаш възможност вземи от някъде за проба такава кола и я покарай, съвсем друга песен ще запееш :)
Дори и с нова Нива на нормален път, като вдигнеш 80-90 и почваш да се плашиш.
То си е пълен кенеф създаден за колхозници, не е направено за движение по пътища.
Разбирам да си супер запален рибар или ловец, който всеки уийкенд виси по водоемите...
В такъв случай може да си вземеш Лада-Ливада като втора или трета семейна кола.
В 21-ви век има по-подходящи марки и модели за млад човек като теб.
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
За тези пари 4 5000 ножеш да си купиш запазено Паджеро, което си има всички екстри и удобства за риба и за стрелба
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Рачо, там дето ще ида с Нива, с мерцедеса не мож се качи. Не случайно повечето бедни Троянци карат компактни и леки тунинговани джипки като Витара. Нивата че е кенеф кенеф е. Не е з шосе. За баира става, но доста се чупи. Цената е безумно висока за тях. По добре Витара.

Sent from my A850S using Tapatalk
 

vanko

Редовен Потребител
Рачо, там дето ще ида с Нива, с мерцедеса не мож се качи. Не случайно повечето бедни Троянци карат компактни и леки тунинговани джипки като Витара. Нивата че е кенеф кенеф е. Не е з шосе. За баира става, но доста се чупи. Цената е безумно висока за тях. По добре Витара.

Sent from my A850S using Tapatalk

Много си прав Оги! Човек колкото и да се дърпа,рано или късно си купува Витара.Това е Японски вариант на Уаз!
 

Attachments

  • МОЯТА ВИТАРА 2.jpg
    МОЯТА ВИТАРА 2.jpg
    776.2 KB · Прегледи: 50

vanko

Редовен Потребител
Особено на това малкото лостче,му се кефя много!
 

Attachments

  • моята витара 1 3.jpg
    моята витара 1 3.jpg
    515.7 KB · Прегледи: 64
Нагоре