Недоволни или измамени

staz

Редовен Потребител
Не се учудвайте. Щом има условие, че наличието на хлебарки прави гаранционните условия невалидни, то те най-вероятно си имат кутийка с хлебарки за подобни случаи.
На мен ми бе отказана гаранция на хард диск с лоши сектори под предлог, че е изтърван.
Естествено, че не беше изтърван, ама като ми го върнаха единият ръб на корпуса беше подбит.
Кажете, пречи ли нещо на някой, просто да го чукне в цимента на пода и да го върне с отказ от гаранция?
На мои познати отказали гаранция на прахосмукачка с довод, че била замърсена с битов прах. Ако беше с вода да, ама то нали е прахосмукачка. С какво да е замърсена?!
Ако това е практика на гаранционен сервиз, то те не заслужават да работят. Сезирайте КЗП!
 

Niki

Редовен Потребител
Ако това е практика на гаранционен сервиз, то те не заслужават да работят. Сезирайте КЗП!
Сега да ви кажа ,аз как ги ,,Сезирам,,Преди години купувам гуми ,обаче след няколко дни едната направи ,,буза,, и не става за нищо.Отивам в магазина и обяснявам човешки на абдала дето ми продаде гумата.Той ми отговаря ,ми остави я гумата ,ще дойде комисия,ала-бала.Полудях,значи.какви комисии,аз с три гуми ли ще карам.Свива рамене,отидох от витрината и си взех една гума и му теглих една майна.Оказа се после ,че имам малка разлика в тая гума,ама важното цолажа беше същият.
 

staz

Редовен Потребител
Кое как се доказва?
Всеки продукт, продаващ се на територията на България, трябва да има инструкция за експлоатация на български език и декларация за съответствие. Всеки вносител трябва да осигури на потребителя гаранционен сервиз, който да обслужва продадените от вносителя продукти. Ако практика на въпросния сервиз е да лъже за сметка на потребителя, то сервизът трябва да бъде сезиран пред вносителя и КЗП. Гаранционната карта обикновено е придружена със сервизен лист. Законовото задържане на "дефектирал" продукт в гаранционния сервиз е тридесет дни(наличие на двустранен сервизен приемо-предавателен протокол). След това трябва да се възстанови сумата или да се подмени продукта с нов ако няма развитие по темата. Проблем на българина е, че иска всичко да се случва веднага. При спорен казус относно рекламация, трябва да се събере комисия, която да прецени случая и евентуално да изпише нов продукт за сметка на вносителя(с констативен протокол, предложение за изписване и др.). Втори проблем на българина е, че се счита за голям "разбирач" и въобще не спазва инструкцията за експлоатация и точките в гаранционната карта, при които отпада гаранцията. Точно по този начин (неправилна експлоатация по точка еди коя си от гаранционната карта) доста вносители не признават гаранция и си спестяват разходи.
Заключение:
Пишете жалби и изисквайте констативни протоколи за "всичко"!
Благодаря за вниманието!
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Да и какво? Констативният протокол доказва, че вътре има хлебарки. Да, ама хлебарките са ги сложили в сервиза, за да откажат гаранцията. Моят хард диск не беше ударен като го изпратих. Те му чукнаха ъгълчето в сервиза и....протоколът доказа, че е ударен. И хиляда жалби да пишеш е все тая. Ако са решили да не ти признаят гаранцията....ще я гледаш през крив макарон. Още повече ако се налага да изпратиш дефектния уред с куриер в друго населено място. По-голям ефект има да се развикаш в магазина,(защото по закон, стоката се рекламира при търговеца, от който е закупена) и да събереш клиентите му да видят какво става. Лошата реклама на магазина е по-силно оръжие. Идва управител и за да се потули скандал, се намира решение на проблема и пак не е гаранция, че с красиви обещания, няма да те забият в шеста глуха и сагата да продължи докато кандисаш и се откажеш.
Още не сме дорасли. Вече започнаха да се появяват и коректни търговци, които директно сменят стоката без да се налагат обяснения, ама докато стигнем отношение като в "белите" страни, доста хляб има да ядем. Да не му се налага на човек да търси гаранция, че много нерви има да троши.
 

M_I_T_A_K_A

Потребител
Когато се дава техника за гаранционен ремонт трябва да има приемо предавателен протокол.
В него се описва състоянието на техниката в момента на предаване и приемане.
Когато дадеш хард диск без забележки не може да ти го върнат чукнат и да кажат, че си го изпуснал.
Условието с хелбарките си е основателно. Имал съм подобен случай. Носят ми старо РС за ремонт проверявам го и установявам, изгоряло захранване. Сменям с ново и всички са доволни, обаче след 2 дена пак изгоряло. Реших да проверя защо е изгоряло и новото, и се установи, че хлебарка е направила късо на платката. Ясно се виждаше изгорялата хлебарка и черното по платката. Не познавам фирма, която би признала гаранция в този случай.
 

qtex

Потребител
Щом опре до сервиз навсякъде в България търсят начин да не ти удовлетворят искането. Аз вдигах скандал за един лаптоп преди години, защото исках смяна на зарядното и работата се получи едва след 1 час викане.
Познат 1 седмица спори с mtel за смяна на дефектирал мобилен телефон и получи нов едва след заплашване с КЗПотр. и "Господари на ефира"
 

staz

Редовен Потребител
Момчета, никой не обича да му крещят. Виковете и крясъците доста често са проява на слаб характер. Винаги трябва да се търси диалога с нормален тон. Пак повтарям: Ако практика на гаранционния сервиз е да мами за сметка на потребителя, то след няколко жалби до КЗП и Надзор на пазара ще се вземат мерки!
 

barbaron

Редовен Потребител
много леко говорите за КЗП. Искам само да попитам, дали някой е подавал подобна жалба??? Аз преди време се бях засилил да ги търся за ""помощ"". Прецакаха ме нагло нагло с един търг и аз едва ли не бях"виновен"... Когато обаче прочетох условията и реда на подаване на жалба, сам се отказах... Та за това питам... Относно "потребител-стока-сервиз", нещата може и да са различни, но не аз лично не познавам човек, на когото КЗП да му е свършила работа. В повечето случаи се използва съкращението за сплашване на нелоялни търговци. Ако някой има опит, ще ми е интересно да разбера как става и какво се случва/...
 

staz

Редовен Потребител
КЗП няма да ти помогне в случая. Обикновено, институцията, която инициира търга, има назначени служители, които го провеждат. Този, така наречен отдел определя параметрите на търга, с думи прости - измисля правилата, според които ще се проведе търга. Доста често въпросният отдел са некомпетентни относно това, какво точно да се заложи в търга и залагат параметри " едно към гьотере"; в друг случай, хващат само един каталог на даден производител и пишат само неговите параметри, което в случая не е честно спрямо останалите участници; трети случай, е когато им трябват няколко оферти "за пълнеж", за да могат спокойно да ги отхвърлят и изберат приближена/доверена на тях фирма. При всички случаи отделът има форми за контакт, според които можеш да отправяш запитвания, да се срещнеш с някои от отдела и да ти бъде разяснена ситуацията и евентуално да прецениш накъде "духа вятъра", дали да подаваш възражение относно точки/изисквания/параметри на търга.
Описах повърхностно маниер, по който се провежда търг...
 

barbaron

Редовен Потребител
КЗП няма да ти помогне в случая....
Маниерите са ясни на всички. Настоящите властимащи промениха драстично "правилата на играта" и за да спечелиш вече, то трябва да си "поканен"... После заделяш за ... "другарите"... Иначе казано губиш просто защото не си от "нашите"... Прецакаха ме хора от една шалвареста община и бях бесен. В последствие общината беше 5 пъти по-прецакана, но това нямаше значение, защото тези които трябваше да приберат каймака, си го прибраха...и работата беше толкова свършена... въпроса беше, че за да сезирам тогава КЗП за моя казус, трябваше да внасям едни 600 лева и в зависимост от тяхното становище(на КЗП) и решение (ако се окажа НЕправ) да понеса допълнителни санкции за това, че съм ги предизвикал... Отказах се - много ясно.... Та за това ми беше любопитно дали някой е усетил подкрепата на този иначе толкова стресиращ обикновения търговец Орган...

п.п. ...извинявам се за недомлъвките, но и аз семейство храня...
 

staz

Редовен Потребител
Подаваш възражение в министерството и сигнал за корупция.
 

barbaron

Редовен Потребител
staz, не ме разбра, но не ми се обяснява... Това със сигналите не върви...А и случаят за който говорех е от преди 3-4 години по времето на Първото Правителство на Г-н Борисов... Тогава още всички се учеха как стават нещата...Много кал газихме и продължаваме да газим, за да оцеляваме... та така...
 

luis vu

Потребител
Условието с хелбарките си е основателно. Имал съм подобен случай.
в моят случай хлебарките си бяха повод . зщото програматора си беше здрав .те само са отворили ,видяли хлебарка ,и затворили. не са и опитали да сложат диагноза .
МОШЕНИЦИИИ.:D
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
На едни познати на пералнята смениха програматора заради хлебарки. Беше в гаранция но си платиха ... Друг е въпроса че е могло да го сложат в кутия за да не могат хлебарките да налазят платката. Заради конструктивна недомислица си плащаш... За това никога няма да си купя "Горенье". Сестрами си купи готварска печка от същата марка, и вентилатора му ръждяса перката и падна още в гаранция.. Пълен та.....к.
 

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
И аз имам говарска печка Горение... Вратата на фурната постоянно пада [emoji31]
 

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
Всъщност не уточних откъде пада.
В момента в който затваряш вратата - пантите излизат от корпуса на печката:mad:
и вратата ти остава в ръцете.:wall:
 
Нагоре