HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

cilindura

Редовен Потребител
Станимире, с какви чашки стреляш? Защото тази скорост, която посочваш е изключително ниска за този клас пушки. Ако чашките са ти Баракуда 1,37 грама, то и тази скорост за тази пушка е ниска. За да разбереш дали пушката ти е в ред, пробвай я за компресия. "Счупи" цевта, постави си кутрето на трансферпорта и плавно отпускай цевта напред по посока за зареждане. Ако пушката ти е добре ще се създаде компресия, която много лесно ще усетиш. Ако имаш компресия в цилиндъра, огледай си уплътнението на цевта, защото много бързо оригиналните уплътнения спират да си изпълняват функцията, дори изглеждайки добре, много често не уплътняват. Прегледай цевта за наличие на луфтове в ляво - дясно, горе - долу (при заключено положение). За да ти работи добре пушката то този заключващ възел трябва да е перфектен и цевта ти да не се отключва лесно, тоест за отключването на цевта трябва да се изисква определено усилие. При голяма част от Хатсаните цевта се отключва само с единия пръст на ръката. Мой приятел от София имаше такъв проблем с Хатсана и скоро го отстранихме. Вече всичко е ОК и пушката си влезе в режим. Не на последно място от значение е и силата на газовата пружина. Така че нещо не е както трябва и обезателно виж (намери) причината. Иначе си губи смисъла да имаш Хатсан 125. Скоростите, които си посочил са характерни за малките Хатсани, които са много по-компактни и леки и удобни за ползване.
Поздрави!
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Бате Янко зависи на колко му е напомпена ГП-то. Макар, че моята стреля баракудата с 238 м/с. Правена е от Митака. Днес мерихме и една 125-ца с фабрична ГП. С баракуда стреляше с 218/220 м/с. С JSB 1.17 направи 258 м/с.
 

cilindura

Редовен Потребител
Цилиндъра написа: Не на последно място от значение е и силата на газовата пружина. Така че нещо не е както трябва и обезателно виж (намери) причината. Иначе си губи смисъла да имаш Хатсан 125. Скоростите, които си посочил са характерни за малките Хатсани, които са много по-компактни и леки и удобни за ползване.

Николай, относно силата на пружината, в горния пост съм го споменал, но причините може да са комплексни. Освен нея (пружината) съществуват още няколко възможности, които изброих. Най-често ми се е налагало да възстановявам компресия чрез обмяна и напасване на маншона на буталото и изработката на ново уплътнение на цевта. :cheers:
 
Последна промяна:

mystislav

Потребител
Уплатненията и луфтовете са ОК. Проверих ги още като я оглеждах да я купувам.
Компресията обаче никаква я няма, или аз съм толкова безчувствен че не я усещам.
Тия дни нямам никако време да се занимавам, но вторник - сряда ще я отворя и ще я огледам вътре. На маншет ми намирива май :)
Благодаря за съвета! :cheers:
 
Последна промяна:

mystislav

Потребител
Отворих я и всичко вътре си беше ОК.... викам си "така и така съм я отворил да сменя маншета" въпреки, че по стария маншет нямаше даже и драскотина.
Полирах ръба, който е в началото на леглото на маншета.
Сега като я замерих и се оказа, че е вдигнала 9 джаула. Беше 30 J сега е 39 J.... Явно е имало нещо по стария маншет, което не съм видял.
 
Последна промяна:

kosio rusev

Новодошъл
здравейте колеги имам hatsan 125 TH обаче се уморих от отвратителния му откат ,каприз на оптики и приклади и сега вазнамерявам да му сложа газово бутало но доколкото чета vortexa е слабо за 125 от каде мога да си закупя по мощно мерси предварително:):):)
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Отникъде. И не е слабо. Можеш да го помпиш и изпускаш и да регулираш по този начин натяга на буталото. Другия вариант е Митака 101. Той ги изработва. Здрави са и са добри. Неговите също могат да се регулират.
 

kosio rusev

Новодошъл
четох тук от един колега че vortexa е с 150bar а 150bar били тварде малко за hatsan 125 и не позмолявали да се донапомпват защото били с алуминиева тапа незнам до колко е вярно пушката сега е с пружина ако сложа ГП vortex ще удомлетвори ли сегашната скорост или ще падне гледах два hatsana 125 само че единия е vortex а другия е пружина скороста е една и съща но много много не им вярвам на продавачите Мерси предваретилно
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Никакъв проблем няма Вортекса да се напомпва и на 160. Няма да падне скоростта, а ще стане постоянна. Пиши и на Митака 101. Той може да ти изработи по твои изисквания ГП и да ти я настрои.
 

kosio rusev

Новодошъл
мерси за инфото колега а за маншета какво можеш да ми кажеш защото купих от магазин уж оригинално ама на половин кутия чашки и вече почва да си заминава
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Почисти ли буталото и цилиндъра отвътре от всякаква смазка? Ако не си-нормално е маншетът да си заминава. Как разбра, че си заминава?
 

kosio rusev

Новодошъл
почистих бутало,цилиндър после само малко намазах маншета за да влезе по лесно полирах пружината сащо така и подложната шайба за да намаля усукващия откат стана нестабилна и отката стана голям даже счупи приклада
 
  • Харесвам
Reactions: 5ko

sts1969

Редовен Потребител
почистих бутало,цилиндър после само малко намазах маншета за да влезе по лесно полирах пружината сащо така и подложната шайба за да намаля усукващия откат стана нестабилна и отката стана голям даже счупи приклада
До тук все нормални неща за Хатсан 125,моят изкриви всички болтове, сцепи приклада на 3 места, цевта започна да се върти в цевната кутия...за мерните прибори по-добре да не споменавам. С какво смаза маншета за да влезе по-лесно?
 

kosio rusev

Новодошъл
счупи приклада точно от болта на така наречената SAS система незнам дали и не попиляла оптиката вече а и не сам се интересувал как да разбера дали е счупена
 

koko112

Потребител
Колега,вместо да набутваш пари за тоя турски БОКЛУК по добре го продаи+парите за Vorteksa,и си купи някоя по свестна пушка.Лично мое мнение,разбира се.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Майчице :D Върви и ги напръскай с балистола тия идиоти :D Представям си какви трясъци е имало от дизелирането.
 

kosio rusev

Новодошъл
беше нещо ужасно добре че малко сложих отката беше на половината на бренеке но след изстрела приклада стана на две и пушката пушеше като ужасно много
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Вътре в цилиндъра не трябва да има никакви смазки и масла. Най-вероятно маншетът ти е прогорен и е за смяна.
 
Нагоре