ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

братушка

Редовен Потребител
Ако гръмне-ще е в камерата за изпитания и няма да е опасно!
започнах приказка с примера: дъртата бутилка МИНА ВОДНАТА ПРОБА. Ама после....

След проверката им никой,включително и Аквалунг не отказа да ми я напълни!Тъпи и безотговорни ли са?
Те уж ти проверяват документите на бутилката. А ти проверили техните документи?
Съществуват квалификационни групи за работа с подобно специализирано оборудване. И ако те нямат съответните документи - значи най-малкото са безотговорни.
Все едно Бай Никой от съседния гараж без оторизация да ти прави преглед на колата.
Чух, че в някои държави дори по бензиностанции не зареждат газ пропан-бутан в колата, ако не се предоставят документи за газова уредба на колата, че е редовна.

За съжаление в България никой за нищо не пита, нито носи отговорност на края. Ако не се погрижим сами за собствената безопасност тук никой друг няма да се погрижи за нея. (имам предвид системи под налягане).
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
ангел иванов написа:
След проверката им никой,включително и Аквалунг не отказа да ми я напълни!Тъпи и безотговорни ли са?
Ангеле, кога е било това ? Моята им я занесох същия ден когато си я взех от водната проба, и не поискаха даже да я видят, камо ли да ми я напълнят. Казаха ми че не пълнят бутилки преди 2000-та... Това в Аквалунг-София.
Иначе за финал ще кажа едно - @братушка 100% е прав, но въпреки това ще си ползвам Мевата, защото нямам 400 лева за нова... Иначе много по-спокоен щях да бъда, ако бях с нова бутилка...
 

ангел иванов

Потребител
Оги,беше в събота на 12 март,ден преди Бонсови поляни,но тъй като не свалих долу талона (пълня го от тази бутилка ) не я свалих и нея,а само китайската,колегите да потвърдят.Момчето свери печата и това беше.
 

lynx

Редовен Потребител
Хм, това е интересно. :eek: :-\
Аз знам няколко души, които вече изядоха дървото в Аквалунг понеже им били стари бутилките /преди 2000 год./
Вероятно си минал между капките, тези от Аквалунг не са довидяли нещо.
 
A

Anonymous

Гост
Ralfi написа:
Това е сайта, не е сигурно дали търгуват на дребно.
http://www.o-ring.de/html/de/content.html
Получих отговор, че търгуват на дребно, само че процедурата е малко по сложна. Ще поръчам експериментално малко количество, ако са каквото трябва ще напиша и подробно как стоят нещата.
 

FreeMan

Редовен Потребител
dinkata написа:
FreeMan написа:
Ако да - поражения, снимки видео...

Кой очакваш да снима докато му гърми бутилката ?

Кой е казал да се снима по време?
Въпроса е че никъде не съм видял и след време...
Презастраховат се хората и то в много голям процент според мен.
Ако не друго - ще е добре да се знае какви поражения могат да се очакват при евентуален кабуум.
 

dp1962bg

Потребител
ФТДМ
При водната проба най-важния елемент, който трябва да се контолира е така наречената остатъчна деформация. Тоест дали бутилката в следствие на подлагането и на налягане обикновено 1,5 пъти по-високо от работното ще възвърне първоначалната си геометрия. Това става обикновено с визуален контрол на воден стълб. Бележи се нивото на водата преди да бъде напомпена в бутилката, след като се напомпи до тестовото налягане и се изпусне водата трябва да се върне до същото ниво, което значи, че няма остатъчни деформации или раздуване. Иначе тестването на стените за язви от корозия или пукнатини действително трябва да се прави постедством дефектоскопи оникновено ултразвукови. Така че Миша не си прав за това, че водната проба се прави само за проверка на течове. Какви течове от къде да тече освен през резбата на гърлото. Още повече че пробата се прави без крана. Между другото това, което правят руснаците като замерват размера на цилиндрите които надуват посредством шублери и микрометри считам за неправилно, понеже не може да гарантира на 100% липсата на остатъчни деформации в тестваните детайли.
 

big_dragon

Редовен Потребител
dp1962bg написа:
При водната проба най-важния елемент, който трябва да се контолира е така наречената остатъчна деформация. Тоест дали бутилката в следствие на подлагането и на налягане обикновено 1,5 пъти по-високо от работното ще възвърне първоначалната си геометрия. Това става обикновено с визуален контрол на воден стълб. Бележи се нивото на водата преди да бъде напомпена в бутилката, след като се напомпи до тестовото налягане и се изпусне водата трябва да се върне до същото ниво, което значи, че няма остатъчни деформации или раздуване. Иначе тестването на стените за язви от корозия или пукнатини действително трябва да се прави постедством дефектоскопи оникновено ултразвукови. Така че Миша не си прав за това, че водната проба се прави само за проверка на течове. Какви течове от къде да тече освен през резбата на гърлото. Още повече че пробата се прави без крана. Между другото това, което правят руснаците като замерват размера на цилиндрите които надуват посредством шублери и микрометри считам за неправилно, понеже не може да гарантира на 100% липсата на остатъчни деформации в тестваните детайли.
Колегата точно е обяснил нещата. Това което мога да добавя е схема на установката за испитване.
Както и това, че по наредба тестовото налягане е 1.25 от работното и пробата се прави с подаване на несвиваем флуид в испитваният съд за да не се акумулира енергия в него.
 

Attachments

  • vodna proba.JPG
    vodna proba.JPG
    35.6 KB · Прегледи: 127

братушка

Редовен Потребител
Деформация има 2 вида:
- еластичната: материалът възвръща предишното си състояние след натоварване
- пластичната: не възвръща предишната си форма, остава "изкривен"

А какво става с проверката на вентилите? Или тапите на резервоара при РСР?
Деформация на стените на тръбата в местата с резбата?
В смисъла ако правим проба без затапващи компненти (вентили, тапи)?
Четох за случаи да слагат СО2 вентили до 150бар на бутилки с двойно по-голямо налягане.

За нивото на водата сте прави. Но сигурни ли сте, че деформация въобще трябва да има? Не да се връща нивото, а да се повишава изобщо?
Какво става с материала след еластичната деформация? Колко такива деформации може да понесе?
Какво става с нивото (еластичната деформация на цялото изделие) при наличие на дълбока "точкова" корозия или тясна дълбока драскотина?

Бях срещал снимки на бетонна стая за водни проби на бутилки и откъртени парчета бетон от тавана след разрушаване на бутилки при водна проба.
Ще ги потърся пак.
Разрушаване на бутилка става по 2 основни начина: със и без откъсване на фрагменти от тялото. При откъсване на парчета те хвърчат яко дори при надуване с вода.
 

big_dragon

Редовен Потребител
@братушка,
Всички въпроси, потавени от теб са коректни и от тук нататък се занимава науката Съпромат.
Именно инженера-конструктор трябва да отговори правилно на тях и при производството на бутилката (съда под налягане) да се спазят всички изисквания.

В това което мога да ти опонирам е само, че добре обезвъздушен съд при водна проба се разкъсва минимално и прави само фъссссс....... за секунда - две, а не БУМ.
Присъствал съм на това, предполагам знаеш каква ми е професията.
 

st_beer

Редовен Потребител
@big_dragon
Безсмислено е да се спори с братушка. Просто няма нужда. Той е решил че е прав на 100% и никой не е в състояние да го обори.
Тия хора които работят в тия цехове са едва ли не камикадзета и малоумници за да го правят. Другите пък които правят водните проби и си слагат щампите за 5 години годност са напълно безотговорни щом го правят на бутилки които са над 20 години. Боже колко ни е страшна държавата и доста учреждения работят в разрив със закона.
Ха сега някой да ми каже щом водната проба не гарантира работата на една бутилка за 5 години както казва пробата защо изобщо правят такава проба и защо слагат тая щампа за годност 5 години?
По назад беше писал братушка за колите че колко по стари толкова по на често прегледи.
Аз не зная кола (лична) независимо колко е дърта да минава преглед повече от един път на година. И залепят ли веднъж знака за преглед то тая кола е в движение за следващата една година. Ако я спрат на пътя и установят нередности по нея то тя може да бъде спряна от движение и след отстраняване на повредите минава прегледа и пак си се качва на пътя но не и да минава 2-3 или колкото там пъти преглед понеже била стара.
Същото е при бутилките минава си прегледа (водната проба) дават 5 години годност за ползване и това наистина не означава че след една година не можа да стане нещо и бутилката да се скапе и да не е годна вече. Обаче все пак тая проба и щампа се слага и показва че тази бутилка е минала преглед и е годна за ползване.
 

братушка

Редовен Потребител
слагат щампите за 5 години годност
Щампите са проста индикация кога е минала атестацията и че по закон следващите 5 години не се изисква друга такава.
Те не са гаранция за годност.
При неправлна експлоатация те могат да станат негодни и след година. И никаква щампа няма да спаси.
 

st_beer

Редовен Потребител
Също като при колите. Минаваш преглед и ти слагат щампа за една година. При неправилна експлоатация няма да изкара и 6 месеца.
При всяка една стока е така независимо каква ще е тя. Вземаш уред от магазина дават ти една или две години гаранция. Все пак уредите се скапват и развалят било от дефект или неправилна употреба. Това е положението си е годна и я пускат на прегледа една бутилка и ми я помпят като отида значи е в движение.
Кога ще умрем от какво и кога точно все още не знаем.
По тая твоя логика ако съдя. Според маите 2012 иде края на света има много материали писани и показани. Това трябва ли да ме кара да вярвам в това или да не го правя.
http://vbox7.com/play:defd0579&r=emb
Можеш ли със сигурност да кажеш дали ще се случи това или ще го прескочим ;) ;)
 

DoDo

Потребител
http://www.scubaengineer.com/tank_servicingx.htm
http://biobug.org/scuba/scubatank/
http://www.targettalk.org/viewtopic.php ... 5c6d7ef09a
http://www.scubabomb.freeservers.com/Ar ... tm#inspect - "These days, the Norwegian Navy throws away cylinders after 10 years of service"
http://www.scubaengineer.com/hydrostatic_rig.htm - схема на хидростатичен тест

Дори и фирма като ANSCHÜTZ е имала проблем с бутилките под налягане. http://www.sauer-daaden.de/rueckruf-ans ... dex-en.php
 

Attachments

  • ANSCH?TZ.jpg
    ANSCH?TZ.jpg
    83.2 KB · Прегледи: 107
  • FAQ_Rueckruf_EN.pdf
    129.3 KB · Прегледи: 44
  • condemned_cylinders_web 111.JPG
    condemned_cylinders_web 111.JPG
    41.4 KB · Прегледи: 128
  • norm-4ae3bbae9a9b9-Cave,+The+(2005).jpeg
    norm-4ae3bbae9a9b9-Cave,+The+(2005).jpeg
    25.1 KB · Прегледи: 110
  • steel_tank_corrosion.jpg
    steel_tank_corrosion.jpg
    27.1 KB · Прегледи: 124
  • norm-4ae3bb6c1772e-Cave,+The+(2005).jpeg
    norm-4ae3bb6c1772e-Cave,+The+(2005).jpeg
    28 KB · Прегледи: 132
  • tank_blo_small.jpg
    tank_blo_small.jpg
    252.6 KB · Прегледи: 150
  • explodinhg scuba tank.jpg
    explodinhg scuba tank.jpg
    14.4 KB · Прегледи: 147

братушка

Редовен Потребител
Просто призовавам всички да внимаваме повече и да сведем вероятността на белята до възможен минимум като спазваме стриктно МЕРКИТЕ за БЕЗОПАСНОСТ.
 

big_dragon

Редовен Потребител
братушка написа:
Просто призовавам всички да внимаваме повече и да сведем вероятността на белята до възможен минимум като спазваме стриктно МЕРКИТЕ за БЕЗОПАСНОСТ.
+1
Ако някой си мисли, че нашето хоби е безопасно и за безмозъчни блондинки (не че имам нещо против блондинките), просто ще го замоля да стои по далеко от мене.
 

st_beer

Редовен Потребител
братушка написа:
Просто призовавам всички да внимаваме повече и да сведем вероятността на белята до възможен минимум като спазваме стриктно МЕРКИТЕ за БЕЗОПАСНОСТ.
С това съм напълно съгласен да спазваме мерките за безопасност както и да сме много внимателни при боравенето с такива налягания и нямам нищо против това. Дразня се от това че не признаваш нещо което е валидно и важи след като е поставено в оторизирано за тази цел място. Все едно да идеш на сервиз да ти оправят колата и ти да не им се довериш че са сменили и проверили нещата и да си купиш нова. Някак си няма логика.
 
Нагоре