cilindura
Редовен Потребител
Не е проблем да се направи пушка с две пружини. Първите ми експерименти бяха още в далечната 1980 г. с ИЖ-38. Тогава все още имаше хубави фабрики, в които можеше да бъдат изработени висококачествени пружини. По-късно, в средата на 90-те години се сдобих с Хънтър-1250. Той послужи за експериментална база. Поставянето на две силни пружини една в друга с противоположна стъпка, снабдени с аксиални лагери, води до изключителна мощ и елиминирането на отката, по подобие на газовата пружина. В момента имам Хатсан -125, направен по същата схема. Пушката е изключително мощна, но с тези две мощни пружини се натоварва конструкцията до такава степен, че е възможно да възникнат проблеми, свързани с болтовото и щифтовото окачване. По-добрият вариант е удължаването на работния ход на буталото, с което се постига по-голям обем въздух.При тази конфигурация (дълъг ход) не е необходимо пружината да е кой знае колко силна.
Колегата Юлиян от Бургас си направи Хатсан - 135 именно по тази схема, като налягането в газовото бутало е толкова , колкото и при нетунингова 125-ица.
Правил съм експерименти и с дизелиране и то както трябва! Дизел на базата на нитрометан и още нещо, но това вече е за друга тема. Поздрави!
Колегата Юлиян от Бургас си направи Хатсан - 135 именно по тази схема, като налягането в газовото бутало е толкова , колкото и при нетунингова 125-ица.
Правил съм експерименти и с дизелиране и то както трябва! Дизел на базата на нитрометан и още нещо, но това вече е за друга тема. Поздрави!