Ами това трябваше да направиш още онзи ден! Нищо, така поне ще научиш устройството на генератора и ще можеш да го оправяш. Къде твоя, къде някой чужд.....
Така и така е свален генератора, вземи го пробвай обстойно. Първо премери на омметър съпротивлението между плюсовата клема и масата - трябва да е безкрайно голямо. Премери го два пъти, като сменяш местата на червената и черна сонда на уреда. Ако покаже някакво малко съпротивление - някой диод е пробит. Проверяват се един по един, но в почти всички случаи трябва да се разпоят. Когато ги разпоиш обаче, не забравяй да пробваш всяка една от трите статорни намотки. Те трябва да имат еднакво съпротивление, ако не - значи съответната намотка е изгоряла. Няма оправяне - сменя се целият статор. Провери също дали е здрава възбудителната намотка на ротора. Мериш съпротивление между двата пръстена на колектора, там където лягат четките. Ако няма съпротивление, намотката е прекъсната и няма възбудителен ток, дефекта е подобен на изгоряло реле регулатор. Това е поправимо, но също при специализирано ателие.
В Пловдив има двама-трима майстори - само с това се занимават, със сигурност ще го оправят, каквото и да е. Но преди това, направи тези замервания и ако искаш ми пиши на лични или се обади по телефона. 0888618066 Тодор Марев.